Gigantti Oy Ab

Gigantti Oy Ab työnantajana

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä. Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksen palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihto tilikaudella 2017/2018 oli 563 miljoonaa euroa. Gigantti on osa norjalaista Elkjøp-konsernia, jonka omistaa englantilainen kodinelektroniikkajätti Dixons Carphone plc. WE ARE ON!

Yrityksen työntekijät ovat arvostaneet seuraavia työnantajan ominaisuuksia: selkeät ohjeet tavoitteille ja toiminnalle, työn ja vapaa-ajan suhde, ja kiinnostavat tuotteet ja palvelutYrityksen arvosana työpaikkana on 2.6/5.0 ja yrityksestä on jätetty 11 arviota.

Työskenteletkö sinä yrityksessä Gigantti Oy Ab? Jätä arvio työpaikastasi!

2.6

Yhteensä 11 arviota

Yrityksen Gigantti Oy Ab työnantaja-arvosana

Mistä on kyse
Tulevaisuudennäkymät ja uudistumiskyky
Yrityksen vastuullisuus
Turvallinen toimintakulttuuri
Johtaminen ja esimiestyö
Kollegat ja työyhteisö
Palkka ja edut

Yritykselle ominaista

Mistä on kyse

Selkeät ohjeet tavoitteille ja toiminnalle

Työn ja vapaa-ajan suhde

Kiinnostavat tuotteet ja palvelut

Yrityksen taloustiedot

Mistä on kyse
Kotipaikka:Helsinki
Liikevaihto (€):562,638,000
Liiketulos (€):851,000
Kasvu-%:-0,1
Henkilöstöluokka: 500 - 999 henkilöä
Henkilöstömäärä:946
Menestyjäpisteet:23/100
Toimiala:Viihde-elektroniikan vähittäiskauppa
Tilikausi: 4/2019
Lähde: Alma Talent Tietopalvelut
2.2

Arvio

13.08.2021
Gigantti ei arvosta nykyisiä työntekijöitä. Pääkonttorilla ei tunnuta ymmärtävän, että parhaat myyjät lähtevät pois, jos niistä ei pidetä huolta. Yritysmyynnin johtohenkilö on tuhonnut mahdollisuudet kokonaisvaltaiseen kasvuun. Potkivat pihalle parhaimmat myyjät ja palkkaavat alipalkalla uusia työntekijöitä, jotka eivät ymmärrä myynnistä mitään. Asiakaspalvelun puolella kytätään lukuja jatkuvasti ja ainut kriteeri on asiakastyytyväisyys lukujen tuijottaminen ja alle 4min keskimääräinen puhelun pituus. Työntekijöistä ei välitetä, eikä myöskään asiakkaista jotka ovat ostaneet tuotteen.
Tulevaisuudennäkymät ja uudistumiskyky
Yrityksen vastuullisuus
Turvallinen toimintakulttuuri
Johtaminen ja esimiestyö
Kollegat ja työyhteisö
Palkka ja edut
2.3

Arvio

06.08.2021
Johtajien vaihduttua alkoi alamäki kaikilla saroilla.Norjalaisen tulo johtajaksi muuttui elämä kiusalliseski.Alkoi savustua jo pitkään hyvin työnsä hoitaneiden kohdalla.Sitten tuli taas uusi johtaja jolla ei ole hajuakaan toimialasta saati sosiaalisesta toiminnasta.
Tulevaisuudennäkymät ja uudistumiskyky
Yrityksen vastuullisuus
Turvallinen toimintakulttuuri
Johtaminen ja esimiestyö
Kollegat ja työyhteisö
Palkka ja edut
1.5

Arvio

28.11.2019
Esimiehellä ei ollut tietoa, eikä taitoa ymmärtää alaistensa työtehtäviä. Syyttää työntekijöitä, jos asiat menevät huonosti, eikä näe, että syy voisi olla hänen omissa toimintatavoissaan. Työntekijöiden kesken todella huono ilmapiiri, ja kun asiasta esimiehelle mainitsi, ei hän nähnyt ongelmaa. Esimies ei myöskään puutu työntekijöiden huonoon käytökseen, jos kyseinen henkilö myy tarpeeksi paljon. Lukuja kytätään jatkuvasti ja saa huudot, jos huono viikko. Alaistensa nolaaminen tuntuu tuovan iloa esimiehelle, sekä seläntakana puhuminen.
Tulevaisuudennäkymät ja uudistumiskyky
Yrityksen vastuullisuus
Turvallinen toimintakulttuuri
Johtaminen ja esimiestyö
Kollegat ja työyhteisö
Palkka ja edut
3.8

Arvio

21.08.2019
Työhistoriani paras työpaikka heikosta palkasta ja eduista huolimatta. Loistava ilmapiiri. Esimiestyössä olisi kehittämisen varaa.
Tulevaisuudennäkymät ja uudistumiskyky
Yrityksen vastuullisuus
Turvallinen toimintakulttuuri
Johtaminen ja esimiestyö
Kollegat ja työyhteisö
Palkka ja edut
2.5

Arvio

Nykyinen työntekijä

10.04.2019
Työkaverit ja yhteishenki työntekijöiden kesken on todella hyvä, mutta suurin ongelma on pomoissa ja toimintatavoissa. Painostusta, kyttäämistä ja jatkuvaa lukujen seurantaa on koko ajan kiristetty, ja huonoista päivistä syytetään aina myyjää, eikä nähdä sitä mahdollisuutta, että ongelma voisi olla jossain muuallakin. Asiakaspalvelun päätavoite tuntuu olevan pelkästään liittymien ja palveluiden myymisessä, eikä sillä ole enää suurta painoarvoa, että saisi asiakkaalle sopivan tuotteen myytyä.
Tulevaisuudennäkymät ja uudistumiskyky
Yrityksen vastuullisuus
Turvallinen toimintakulttuuri
Johtaminen ja esimiestyö
Kollegat ja työyhteisö
Palkka ja edut
2.5

Arvio

02.04.2019
Asiakaspalvelutyössä opin nopeasti, ettei työnantajaa niinkään kiinnostanut tyytyväiset asiakkaat vaan ainoastaan tehokkuus. Puhelut ja sähköpostit tuli käsitellä niin nopeasti kuin mahdollista, jolloin asiakas jäi usein ilman varsinaista apua. Tässä ei luistettu edes vanhusten kohdalla, joka olikin itselle se murtumispiste kun alettiin antaa varoituksia sen takia että neuvoin vanhusta digiboksin asennuksessa. Yrityskulttuuri on myöskin erittäin tiukka eikä työsuhde-edut olleet kovin ihmeelliset verrattuna muihin vastaaviin työpaikkoihin missä olen ollut.
Tulevaisuudennäkymät ja uudistumiskyky
Yrityksen vastuullisuus
Turvallinen toimintakulttuuri
Johtaminen ja esimiestyö
Kollegat ja työyhteisö
Palkka ja edut