Miksi kommenttiani ei ole julkaistu?

19.1.2021

Saamme palveluumme runsaasti yritysarvioita ja kommentteja joka päivä. Moderointitiimimme käy jokaisen kirjallisen kommentin läpi ja tarkistaa, vastaako se käyttöehtojamme. Kommentit tarkistetaan manuaalisesti, joten emme hyödynnä moderoinnissa minkäänlaisia botti- tai automaatioratkaisuja.

Saako yrityksen toiminnasta antaa negatiivista palautetta?

Kommentti saa ilman muuta olla kritisoiva ja rakentavaa palautetta on lupa antaa. Kommentoinnin tulee kuitenkin olla hyvän maun mukaista.

Arvostelun tulee kuvastaa käyttäjän omaa henkilökohtaista näkemystä, eikä se saa sisältää arvioitavan yrityksen liikesalaisuuksia. Käyttäjä ei saa tehdä totuudenvastaisia väitteitä yrityksen toiminnasta vahingoittaakseen sen liiketoimintaa.

Tällaisia kommentteja emme julkaise

Kommentti ei saa sisältää:

  • kiroilua
  • vihapuhetta
  • aiheeseen kuulumatonta sisältöä tai roskapostia
  • henkilöön kohdistuvaa tietoa tai yksilöivää tietoa
  • liikesalaisuuksiin luokiteltavaa tietoa tai muita sopimusteknisiä asioita
  • Huomioithan myös sen, että vaikka kommenttisi olisi jätetty julkaisematta, antamasi tähtiarvio yrityksestä on kuitenkin julkaistu ja se vaikuttaa yrityksen keskiarvoon.

    Voiko yritys poistaa kommentteja?

    Yritys ei voi suoraan vaikuttaa jätettyihin arvioihin esimerkiksi muokkaamalla tai poistamalla niitä. Tarjoamme yrityksille mahdollisuuden vastata kommentteihin sekä halutessaan piilottaa kommentit kokonaan.

    Jos yritys päättää piilottaa heille saapuneet kommentit, tällöin mitkään kommentit (myöskään positiiviset) eivät tule näkyviin ja yrityksen profiiliin tulee maininta “Yritys on halunnut piilottaa kommentit”. Yritys ei voi piilottaa eikä poistaa yksittäisiä kommentteja palvelusta.

    Kommenttini on asiallinen, miksi se ei näy sivulla?

    Koska tiimimme tarkistaa kaikki kommentit manuaalisesti, ne eivät päivity sivustolle saman tien. Arvion julkaisussa voi joskus mennä useampi päivä, jos palvelussa on ruuhkaa.

    Joskus myös tekniikka saattaa aiheuttaa mutkia matkaan ja sen, ettei kommentti välttämättä päivity sivuille. Näissä tapauksissa suosittelemme poistamaan selaimen välimuistin, käynnistämään selaimen uudelleen ja tarkistamaan yrityksen profiilin uusiksi.

    Jos koet, että kommenttisi on jätetty väärin perustein julkaisematta, niin voimme tarkistaa arviosi uudelleen. Näissä tapauksissa otathan meihin yhteyttä, niin tarkistamme asian uudelleen.

    Yksittäinen käyttäjä voi jättää samasta yrityksestä arvion 6 kuukauden välein.

    Kivoja arviointihetkiä!

    T. Team Tunto