Kysymyksiä Tunnosta

30.3.2020

Tunnon lanseerauksen jälkeen olemme saaneet paljon kysymyksiä käyttäjiltämme liittyen mm. arvion jättämiseen ja Alma-tunnukseen, joten koostimme useimmiten kysytyt kysymykset listauksen.

Mikä on Alma-tunnus?

Alma-tunnus on Alma Median palveluiden yhteinen käyttäjätunnus. Luomalla tunnuksen käytät helpommin Alman eri palveluita yhdellä kirjautumisella. Saat käyttöön tilaamiesi medioiden laajan uutistarjonnan talouden, politiikan ja vapaa-ajan aiheista sekä voit käyttää helposti monipuolisia asumisen, autoilun ja työnhaun palveluita. Alma-tunnus korvaa tunnistautumistilanteessa eri palveluiden omat käyttäjätunnukset. Lisätietoa löydät täältä.

Milloin kommenttini julkaistaan tai miksi sitä ei ole julkaistu?

Jokainen arvio ja kommentti moderoidaan manuaalisesti. Julkaisemme kommentteja noin yhden työpäivän viiveellä pois lukien viikonloput. Mikäli kommenttiasi ei ole julkaistu, se on ollut palvelun käyttöehtojen vastainen. Arvio jätetään julkaisematta, mikäli se sisältää kiroilua, vihapuhetta, aiheeseen kuulumatonta sisältöä, yksittäiseen henkilöön kohdistavaa tietoa, liikesalaisuuksien paljastamiseksi luokiteltavaa sisältöä tai sopimusteknisiä asioita.

Palvelussamme ei myöskään julkaista kommentteja, mikäli ne voidaan luokitella trollaukseksi, roskapostiksi tai yritysten mustamaalaukseksi. Arviossa et saa tehdä totuudenvastaisia väitteitä yrityksen toiminnasta vahingoittaakseen sen liiketoimintaa. Arvostelun tulee siis kuvastaa käyttäjän henkilökohtaista näkemystä, joten muotoile kommenttisi sen mukaisesti.

Mikäli koet kommentin moderoinnin olleen epäoikeudenmukainen ja haluat, että tarkistamme kommenttisi uudelleen, voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse.

Voinko poistaa kommenttini tai muokata sitä?

Nämä pyynnöt käsitellään tapauskohtaisesti, joten voit lähettää meille sähköpostia . Uuden arvion ja kommentin samalla yritykselle voit jättää automaattisesti 6kk kuluttua ensimmäisestä, mutta useamman arvion jättäminen eri yrityksille on kyllä mahdollista aiemminkin.

Miksi palveluun täytyy rekisteröityä, jos kommentointi ja arvio on anonyymi?

Rekisteröitymällä palveluumme ja luomalla Alma-tunnuksen, voimme varmistua siltä, että arvion ja kommentin jättänyt henkilö on oikea ja yksittäinen henkilö. Rekisteröitymisen avulla voimme myös ehkäistä sen, ettei palvelussamme julkaista asiaan kuulumatonta sisältöä, voimme karsia trollaukset ja palvelun väärinkäytökset. Lisätietoa Alma-tunnuksesta »

Vaikka arvion jättäminen tapahtuu Alma-tunnuksen avulla, kommentit ja arviot käsitellään erillisenä ja julkaistaan anonyymisti palvelussamme. Näitä tietoja ei luovuteta eteenpäin Alma media konserniin kuuluville yhtiöille, eikä ulkopuolisille.

Miksi yritystä ei löydy palvelusta?

Palvelustamme löytyy tällä hetkellä yli 20 henkilöä työllistävät eri yhtiömuotoiset työnantajat. Tätä pienempiä yrityksiä emme ole pystyneet lisäämään palveluumme automaattisesti yksityissuojan takia.

Mikäli yrityksen julkisista rekistereistä ei löydy virallista henkilöstömäärä luokkaa, tai mikäli henkilöstömäärät ovat muuttuneet eri tilikausien välillä – niin nämä voi olla syynä siihen, miksi yritystä ei ole listattuna sivuillamme.

Voit lähettää meille tarkistuspyynnön chatin tai sähköpostin avulla.

Mikäli henkilöstömääräältään pienempi yritys haluaa kuitenkin olla listattuna palvelussamme, lisäyspyynnön tulee silloin tulla suoraan yrityksen toimitusjohtajalta. Lisäyspyynnön voi lähettää meille sähköpostitse

Vastauksia yritysasiakkailemme:

Voiko yrityksen esittelytekstiä päivittää?
Kyllä voi. Teksti tulee tällä hetkellä automaattisesti Kaupparekisteristä, mutta voimme tätä tietenkin päivittää manuaalisesti. Perus yritysesittelytekstin voimme päivittää maksutta, mutta mikäli haluatte tekstiin linkkejä tai olette kiinnostuneita päivittämään profiilinne yritysilmeenne näköiseksi, niin kannattaa tutustua Tunto+ lisenssiin.

Voiko yrityksen profiilin poistaa?

Tuntoon on lisätty automaattisesti yrityksiä täysin julkisista rekistereistä ja data löytyy sieltä identtisenä. Eli tässä tapauksessa data on tuotu Alma Talentin Tietopalveluista. Tämän tyyppiset ensisijaisesti kuluttajille tarkoitetut arviointipalvelut ovat lähes aina poikkeuksetta kuluttajille maksuttomia. Tällä pidetään arvioinnin jättämisen kynnys mahdollisimman matalana. Näin saamme kerättyä yritykselle mahdollisimman paljon dataa yrityksille. Eli tässä tapauksessa juuri arvioita ja kommentteja, koska palvelun arvo kuluttajalle ja yritykselle perustuu juuri näiden määrään ja laatuun.

Yrityksille tarjoamme kuitenkin mahdollisuuden saada vielä tarkempaa dataa arvioinneista, näkyvyyttä sivuillamme ja myös mahdollisuuden korostaa yrityksen omaa ilmettä ja brändiä. Haluamme tehdä Tunnosta tärkeän työkalun osana yritysten työantajamielikuvan ja brändin rakentamisesta.

Kuinka monta yritystä palvelusta löytyy?

Palvelustamme löytyy tällä hetkellä yli 11 000 suomalaista yritystä. Yritykset ovat pääsääntöisesti osakeyhtiö muotoisia yrityksiä, mutta palvelusta löytyy myös julkisen sektorin työnantajat, kuntayhtymät, kaupungit, säätiöt ja yhdistykset. Mikäli et löydä omaa työnantajaasi voit laittaa meille viestin chatin kautta tai sähköpostia osoitteeseen info@tuntopalvelu.fi

Mitä tarkoittaa Tunto+ lisenssi?

Tunto+ on vuosimaksullinen lisenssi yrityksille, jonka avulla he voivat ottaa Tunto profiilin paremmin haltuun ja hyödyntää sitä tehokkaammin rekrytoinneissa ja viestinnssä.

Tunto+ sisältää nämä seuraavat ominaisuudet:
– yrityksen logo
– kansikuva 1200×300
– yrityksen avoimet työpaikat Monsterista
– esittelyteksti (ei merkkimäärää, mutta kannattaa muistaa esittelyboxin skaalautuvuus)
– linkit kotisivuille ja urasivuille
– somekanavien fiidien URLit ja Instagram linkitystä varten kuva koossa 500×500
– kommentointimahdollisuuden saapuneisiin kommentteihin

Lisätietoa voit kysyä meiltä chatin kautta tai sähköpostitse.